منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

سجاده فرش

فرش سجاده ای

فرش سجاده

فرش مسجد

فرش سجاده ماشینی

فرش محرابی

سجاده مسجد

سجاده حسینیه

فرش سجاده ای کاشان

فرش تشریفاتی

لینک دوستان

فرش سجاده ای کاشان

سجاده فرش کاشان

سجاده فرش برای مسجد

فرش مسجد محرابی

فرش سجاده ای

سجاده فرش

اسپرت اریو

اپشن اریو z300

کادو تولد

همسریابی

درگاه پرداخت

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان و آدرس sorayakavir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

سجاده فرش ( فرش سجاده ای )


لوگوی دوستان


بر چسب ها




مرکز خرید فرش سجاده ای

دو شنبه 15 ارديبهشت 1399

برای خرید فرش سجاده ای باید از مرکز خرید فرش سجاده ای ,فرش مورد نظر را خریداری کنید.
چرا از سجاده مسجدی استفاده می شود؟؟
درمکان هایی مثل امامزاده، مسجد، حسینیه و نمازخانه ها، جهت نظم دادن افراد و نشان دادن جهت قبله به نمازگزاران، نیاز به ایجاد صفوف مرتب و منظم است.
به همین جهت فرش های مسجدی در هر طرح وابعادی طراحی و تولید شدند.
سجاده فرش ها در دو دونوع تولید می شوند سجاده فرش محرابی و سجاده فرش تشریفاتی.

 

مرکز خرید فرش سجاده ای

از آن جایی که کاشان یکی از قطب های بزرگ تولید و صادرات فرش و سجاده فرش بوده و بسیاری از کارخانجات و شرکت های سجاده فرش در این منطقه وجود دارند، قیمت فرش سجاده ای کاشان مناسب تر از سایر شهرهاست و مرکزخرید سجاده فرش مسجد از این شهر صورت میگیرد. بنابراین جهت رفاه حال مشتریان در خرید سجاده فرش ، حمل و نقل فرش های سجاده ای توسط بخش خدمات پس از فروشِ شرکت سجاده فرشِ ثریا کویر به هر نقطه ای از کشور صورت خواهد گرفت.


خرید فرش سجاده ای:

در زمان های قدیم فرش محرابی به صورت دستباف بافته می شد. به دلیل سختی این نوع بافت که طبیعتاً باعث کمبود این نوع سجاده فرش می شد، اشخاص برای خرید سجاده فرش محرابی مجبور بودند سفرهای طولانی به شهرهای دیگر داشته باشند.

امروزه شرکت ها، فرش سجاده ای متنوعی تولید و حتی اقدام به فروش فرش سجاده ای به صورت اینترنتی می نمایند. اشخاص می توانند، با مراجعه به سایت های شرکت سجاده فرش ثریا از انواع سجاده فرش و قیمت خرید فرش محرابی و تشریفاتی مطلع شوند.

خدمات شرکت سجاده فرش ثریا:

خدماتی مانند شرایط ویژه خرید سجاده فرش تشریفاتی و محرابی، ارائه ضمانت نامه کیفیت، ارسال فرش سجاده ای به سراسر کشور، نصب فرش های سجاده ای توسط نصاب مجرب شرکت سجاده فرش ثریا و... سبب شده است که بسیاری از اشخاص ترجیح دهند فرش نمازخانه و مسجد ، حسینیه و امام زاده ها را از نوع محرابی و تشریفاتی خریداری و استفاده کنند.

شرایط ویژه خرید فرش سجاده ای برای نمازخانه:

افراد برای خرید فرش محرابی عموماً سراغ شرکت های فرش سجاده ای می روند. به دلیل اینکه تمرکز اینگونه شرکت ها روی تولید فرش های مخصوص امامزادگان ، مساجد، نمازخانه ها و حسینیه ها می باشد از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.

شرکت سجاده فرش ثریا با فروش عمده فرش های سجاده ای محرابی و تشریفاتی ماشینی و ارائه ی خدمات متنوع توانسته راحتی بیشتری را برای خادمان مساجد و نمازخانه ها فراهم کند.

مدیران شرکت فرش ثریا کویر که خود از خیرین مساجد هستند ، بستری برای امور خیریه مربوط به مسجد ایجاد کرده اند.

فروش فرش های سجاده ای توسط شرکت سجاده فرش ثریا به صورت اقساط کوتاه مدت ، بلند مدت و قرارداد با هیئت امنا صورت میگیرد.
همچنین فروش فرش مخصوص مسجد بر اساس تفاهم نامه با شورای عالی مساجد با تخفیف همراه است.

خدمات شرکت فرش سجاده ثریا برای خرید فرش محرابی نمازخانه و فرش مسجد باعث استقبال خیرین و هیئت امنای مساجد و مدارس برای خرید فرش محرابی و مسجد شده است.
فروش فرش مسجد سجاده ای و تشریفات با قیمت مناسب، بیشترین کیفیت و طرحی زیبا سبب شده است تا بسیاری از مساجد و نمازخانه های سراسر کشور به فرش محرابی و تشریفات مفروش شوند و فضای معنوی تری در این امکان برای نمازگزاران فراهم شود.

برای اطلاع از قیمت فرش های سجاده ای (خرید فرش سجاده ای قیمت ارزان ، باکیفیت و زیبا ) و همین طور آشنایی با شرایط خرید فرش محرابی، خرید فرش تشریفاتی و خرید فرش نمازخانه به سایت سجاده ثریا کویرمراجعه کنید.

عوامل موثر در قیمت فرش سجاده ای:
تعداد شانه و تراکم فرش: فرش های سجاده ای دارای دو نوع تراكم طولی و عرضی می باشند. منظور از تراکم عرضی تعداد ریشه ها (گره رنگ) در یک متر عرض سجاده فرش بوده که با واژه ی شانه مشخص میشود و تراکم طولی تعداد ریشه ها (گره رنگ) در یک متر طول سجاده فرش است. فرشی که شانه های آن بیشتر باشد ریز بافت تر و شلوغتراست (شبیه فرش های دستباف) اما تراکم به فشردگی فرش مربوط است هرچه تراکم فرش بیشتر باشد فرش سفت تر و سنگین تر می شود.

نوع جنس نخ: استفاده از نخ های 100% آکرولیک و هیت ست شده نسبت به نخ های پلی استر تقریبا دو برابر قیمت دارند اما در عوض حذف نخ های نامرغوب از چرخه ی تولید فرش های سجاده ای سبب کیفیت چند برابری فرش های سجاده ای و همچنین دوام و طول عمر سجاده فرش میشود.چرا که نخ های آکرولیک نسبت به نخ های پلی استر از ساختار مولکولی مستحکمتر و لطافت بیشتری برخوردارند و به همین دلیل قیمت تولید این نخ ها در پالایشگاه نسبت به نخ های پلی استر بیشتر است و درنتیجه فرش سجاده قیمت بیشتری خواهد داشت. تمامی فرش های سجاده ای در شرکت سجاده فرش سجاده ثریا با نخ های 100% آکرولیک و هیت ست شده بافته میشوند.

 

میزان خاب(ضخامت) فرش: فرش از حیث ساختار مانند پارچه است یعنی از تار و پود تشکیل شده است اما تفاوتی که دارد این ست که در فرش و سجاده فرش نخ های عمودی وجود دارند که از بین تار و پود عبور میکنند و به فرش سجاده ای و فرش ضخامت می بخشند. به این نخ ها، "نخ خاب" یا "نخ پرز" می گویند. وجود این نخ ها باعث می شود که فرش سجاده ای یا معمولی کالایی نفیس و ارزشمند و آسودگی بخش تلقی گردد.

نوع دستگاه بافندگی: عامل موثر دیگر در تعیین قیمت فرش سجاده ای نوع دستگاه بافندگی آن می باشد. مناسب ترین دستگاه بافندگی برای بافت فرش های محرابی 500 شانه دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک می باشد. مدل CRT آخرین مدل دستگاه های 500 شانه است و همچنین مناسب ترین دستگاه برای بافت فرش های محرابی و فرش تشریفات 700 شانه، دستگاه بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک می باشد.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، فرش سجاده ماشینی، سجاده مسجد، فرش سجاده ای کاشان، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,سجاده فرش تشریفاتی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 15:29



سجاده فرش تشریفاتی

سه شنبه 9 ارديبهشت 1399

امروزه سجاده فرش ها را با اسامی دیگری همچون فرش سجاده ای,فرش مسجدی,فرش محرابی و فرش تشریفاتی شنیده اید.
سجاده فرش در اصل مفروشه ای است مسلمانان در مساجد برای پوشش دهی مسجد و نماز گذاردن روی آن استفاده می کنند.
لازم به ذکر است که سجاده فرش های ماشینی توسط دستگاه های ماشینی بافته و تولید می شوند.
سجاده فرش ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند و آن دو دسته سجاده فرش محرابی و سجاده فرش تشریفاتی نام دارد.

 

سجاده فرش تشریفاتی

 


برای اطلاعات بیشتر متن زیرا بخوانید:

سجاده فرش محرابی:

اولین نمونه از سجاده فرشی که بافته شد، سجاده فرش محرابی نام گرفت و از این جهت به این نام معروف شد که در این طرح از سجاده فرش، طراحی به گونه‌ای است که دارای دو لچک در بالای فرش سجاده‌ای است و نقشی شبیه به محراب در وسط خود دارد.
سجاده فرش تشریفات:

این نوع سجاده فرش‌ها نقش و نگار پیچیده‌ای ندارند و ساده بافته شده‌اند. که طرح این نوع سجاده فرش‌ها برگرفته از طرح‌های سنتی می‌باشد. از سجاده فرش‌های با طرح تشریفات بیشتر هموطنان اهل تسنن استفاده می‌کنند چرا که در کتاب اربعه اهل تسنن، خواندن نماز روی سجاده فرش یا جانمازی که دارای نقش و نگار است، کراهت دارد.
از این سجاده فرش در هتل ها,حسینیه ها و راه پله ها هم استفاده می شود.
این سجاده فرش ها به صورت رولی بافت می شوند.

از دیگر سجاده فرش های تولیدشده در شرکت فرش ثریا:

1-سجاده فرش برمال:

سجاده فرش سنتی کُردها است که در رنگ‌های سفید و سیاه یا سفید و قهوه‌ای بافته می‌شود. طرح‌هایی که در این نوع سجاده فرش‌ها بافته می‌شود برگرفته از یک سنت و نماد قومی و قبیله‌ای است.

2-سجاده فرش برجسته:

سجاده فرش‌هایی که بعضی از طرح‌های آن برجسته باشد سجاده فرش برجسته می‌گویند که می‌توان نقش و نگارهایی را برای زیباتر شدن سجاده فرش به صورت برجسته درآورد.

مزایای سجاده فرش‌های برجسته چیست؟

از مزایای سجاده فرش‌های برجسته می‌توان محل قرارگیری زانو روی سجاده فرش را به صورت برجسته درآورد تا افرادی که مشکل زانو درد دارند و نماز خواندن روی سجاده فرش برایشان کمی سخت است، در حالت برجسته راحت‌تر شود.
برای حفظ ترتیب و نظم در اقامه نماز می‌توان محل‌های مشخصی برای قرارگرفتن مهر به صورت برجسته درنظر گرفت.

 

برای انتخاب یک سجاده فرش به عنوان بهترین سجاده، فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت از جمله این فاکتورها می توان به الیاف به کار رفته در بافت سجاده فرش، میزان شانه و تراکم و تاثیر آن در دوام و طول عمر سجاده فرش، رنگ سجاده فرش و ... اشاره کرد که در ادامه در مورد این عوامل توضیح خواهیم داد.

الیاف سجاده فرش:

الیافی که در بافت سجاده فرش استفاده می شود را می توان به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی کرد. الیاف طبیعی الیافی است که منبع طبیعی (حیوانی یا گیاهی) داشته باشد. و الیاف مصنوعی الیافی است که منبع طبیعی نداشته و ساخته دست بشر است. الیاف طبیعی شامل: پنبه، جوت، ابریشم، پشم و الیاف مصنوعی شامل: اکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلین و نایلون است. ادر سجاده فرش های ماشینی برای بهبود کیفیت الیاف و کاهش پرزدهی، الیافی که قرار است در بافت سجاده فرش استفاده شود را هیت ست می کنند. فرایند هیت ست بدین معنی است که الیاف بعد از ریسیده شدن به کمک بخاردهی و دما منسجم می شوند. همانطور که اطلاع دارید اکثر سجاده فرش ها به صورت ماشینی بافته می شوند. در بافت سجاده فرش های ماشینی از الیاف اکریلیک و پلی استر هیت ست شده استفاده می شود. الیاف اکریلیک نسبت به الیاف پلی استر دوام بیشتری دارد و برای مساجدی بین راهی و مساجدی که رفت و آمد زیادی دارند مناسب است. اما مزیتی که الیاف پلی استر نسبت به الیاف اکریلیک دارد این است که بو را جذب نمی کند. در مجموع اگر بخواهیم جمع بندی کلی داشته باشیم بهتر است در بافت سجاده فرش از الیاف اکریلیک هیت ست شده استفاده کنیم.
شانه و تراکم سجاده فرش تشریفاتی:

به تعداد ریشه های به کار رفته در یک متر عرض سجاده فرش شانه یا تراکم عرضی و به تعداد گره های بافته شده در یک متر طول سجاده فرش تراکم طولی می گویند. سجاده فرش ها اغلب به صورت 400 شانه تراکم 800، 500 شانه تراکم1000، 700 شانه تراکم 2250 و 2550 و 1000 شانه تراکم 3000 بافته می شود.
اما تاثیری که شانه و تراکم روی کیفیت فرش سجاده ای می گذارند چیست؟ هرچه تعداد شانه سجاده فرش افزایش یابد بالطبع آن تراکم سجاده فرش نیز افزایش می یابد که برای این منظور با افزایش شانه و تراکم، از نخ ظریف تر در بافت سجاده فرش استفاده می شود، به همین دلیل سجاده ریز بافت تر و متراکم تر شده و بافتی شبیه سجاده فرش دستبافت خواهد داشت. اما وقتی تراکم زیاد می شود برای نشان دادن نقشه و طرح سجاده فرش بایستی ارتفاع نخ خاب را کم کنند. در مجموع سجاده فرش 700 شانه انتخاب مناسب تری به عنوان سجاده فرش با کیفیت است چرا که ارتفاع نخ خاب و تعداد شانه مناسبی دارد. برای تعیین دوام سجاده فرش باید دو عامل جنس الیاف مصرفی در نخ خاب سجاده فرش و تعداد شانه و تراکم سجاده فرش را در نظر گرفت. سجاده فرش با نخ خاب اکریلیک هیت ست و 700 شانه را می توان به عنوان سجاده فرش خوب در نظر گرفت.

رنگ سجاده فرش تشریفاتی و محرابی:

انتخاب رنگ مناسب برای سجاده فرش متناسب با فضایی که قرار است سجاده فرش در آنجا پهن شود نیز در انتخاب سجاده فرش با کیفیت مهم است. به عنوان مثال برای مساجد و نماز خانه های بین راهی و برای مساجدی که مراسم زیادی در آنجا برگزار می شود و رفت و آمد زیاد است بهتر است از سجاده فرش های با رنگ تیره استفاده شود. چرا که اگر برای این مساجد سجاده فرشی با رنگ روشن انتخاب کنیم باید به طور مرتب سجاده فرش را بشوییم که عمر سجاده فرش را کاهش می دهد. برای مساجد با ابعاد کوچک که رفت و آمد زیادی ندارد هم بهتر است سجاده فرش هایی با رنگ روشن انتخاب کرد که ابعاد مسجد را بزرگتر نشان دهد و با این انتخاب ما سجاده فرش مناسب را برای مسجد خود انتخاب کرده ایم.



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش مسجد، فرش سجاده ماشینی، سجاده حسینیه، فرش سجاده ای کاشان، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,سجاده فرش تشریفاتی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 18:13



قیمت سجاده فرش چگونه محاسبه می شود؟

شنبه 30 فروردين 1399

قیمت سجاده فرش چگونه محاسبه می شود ؟
چه عواملی باعث نوسان قیمت فرش سجاده می شود ؟
سوال فوق الذکر مهمترین سوالی است که پیرامون قیمت فرش نمازخانه ای به ذهن می رسد . برای خرید کردن هر چیزی مهمترین فاکتور قیمت است و بعد از آن جنس و کیفیت شی مورد نظر است . هر کسی یک امکان و قدرت خرید اقتصادی دارد و برای خرید کردن بودجه ای را در نظر دارد شاید اگر دو شی از نظر کیفی همسان باشند قیمت آن تعیین کننده خرید یک محصول باشد .
قیمت فرش ماشینی سجاده ای بیشترین سهم تعیین کننده را در خرید فرش سجاده را دارد زیرا فروش سجاده فرش به صورت عمده است و برای مساجد واماکن مذهبی خریداری میگردد به همین علت قیمت در خرید عمده فرش ماشینی بسیار چشمگیر خواهد بود . در این مقاله بر آن شدیم پیرامون فرش سجاده و علل افزایش قیمت فرش نمازخانه صحبت کنیم .
نکاتی مثل جنس نخ فرش سجاده ، تعداد شانه و تراکم ، ابعاد سفارشی از جمله عوامل تعیین کننده قیمت فرش ماشینی سجاده ای هستند که به تفضیل در مورد آن خواهیم گفت .

 

 

 

قیمت فرش سجاده ای چگونه محاسبه می شود؟


عوامل موثر در قیمت سجاده متری :

تمامی سجاده فرش هایی که برای مسجد استفاده می شوند و در بالا از آن ها یاد شد قیمت آن ها بر حسب متر مربع محاسبه می شود اما قیمت فرش های ماشینی در سایز های متفاوت بر حسب متراژ فرش که همان ۶ و ۱۲ و ۹ است حساب می شود به همین دلیل باید بدانیم که چه عواملی در قیمت سجاده فرش های متری موثر است اگر بخواهیم به صورت کلی عوامل مهم در قیمت سجاده فرش را نام ببریم به چند مورد مهم می رسیم:
1) جنس نخ و الیاف استفاده شده در فرش ماشینی
2) شانه فرش های مسجدی
3) تراکم فرش های مسجدی
لازم به ذکر است که طرح سجاده فرش ها هیچ تاثیری در قیمت سجاده فرش ها ندارد علاوه بر این رنگ زمینه سجاده فرش در قیمت آن هیچ اثری ندارد .


تاثیر جنس نخ سجاده فرش در قیمت آن :

همان طور که قبلا گفتیم اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت فرش سجاده نوع و جنس نخ آن است . نخ جزو متریال اولیه فرش محسوب می گردد و باید بگوییم بدون داشتن نخ فرشی نیز نخواهیم داشت . الیاف به کار رفته در فرش ماشینی نه تنها در قیمت بلکه در کیفیت نیز تاثیر مستقیم دارد .


چند نوع نخ در بافت شرکت فرش سجاده ثریا به کار می رود.


که هر کدام از آن ها را تعریف می کنیم.
1 – نخ اکرولیک یا آکرلیک که از پلیمری به نام پلی اکرولیکو تهیه می شود و باید هیت ست گردد . اصطلاح هیت شدن نخ به معنی فرآیند بخار دهی به الیاف تابیده شده است با این عمل کیفیت نخ بسیار بالا می رود و همچنین راندمان تولید یک دستگاه تولید فرش ماشینی را نیز افزایش می دهد به همین دلیل تولید کنندگان نیز از این مرحله استقبال می کنند . هیت ست کردن حتی برای ماشین آلات بافندگی جدید نیز یک الزام به حساب می آید . به خاطر سرعت بالای تولید با دستگاه های جدید مقاومت نخ ، بسیار اهمیت دارد زیرا باید الیافی استفاده شود که در طول بافت پارگی نداشته باشد .
مزایای نخ اکرولیک باعث انتخاب این نخ برای بافت فرش نمازخانه می شود ، مزایای مثل عدم پرز دهی و تثبیت رنگی بالا ، حالت پفکی بودن نخ که باعث می شود فرش زیر دست نرم تری داشته باشد ، و دانه دانه شدن گره ها در فرش بافته شده و تشخیص سر نخ ها در فرش سجاده تولید شده است .
2 – نخ پلی استر هیت ست یکی از انواع نخ است که بعد از اکرولیک نخی مرغوب برای بافت فرش سجاده محسوب می شود مزایای نخ پلی استر در درجه اول ارزانتر بودن این نخ نسبت به اکرولیک است و در درجه بعدی رنگ پذیری بهتر و عدم پرز دهی آن است.
3 – نخ bcf و نخ p.p از دیگر الیاف مصرفی هستند اما به خاطر اینکه زود تغییر شکل می دهد برای مکان هایی که پاخور زیادی دارند از جمله فرش مسجدی توصیه نمی شود .


شانه فرش سجاده ای در باف سجاده مسجدی:

همان طور که می دانید هر چه تعداد شانه یک فرش بالاتر باشد فرش مرغوب تر خواهد بود.
وهمچنین قیمت بیشتری خواهد داشت و هرچه شانه های یک فرش بیشتر باشد فرش ریز بافت تر و دستبافت گونه خواهد بود و همچنین هر چه تعداد شانه بالا باشد مصرف الیاف در سجاده فرش بالا خواهد رفت و در نتیجه روی افزایش قیمت فرش ماشینی سجاده ای تاثیر مستقیم دارد . عموما سجاده فرش ها را سه مدل 440 شانه ، 500 شانه ، 700 شانه تولید می کنند .


تراکم سجاده فرش مسجدی:

شانه و تراکم رابطه مستقیم دارند به این صورت که با بالا رفتن شانه فرش ، تراکم آن نیز بالا خواهد رفت .
به تعداد گره هایی که در یک متر طولی فرش وجود دارد تراکم می گویند . تراکم فرش سجاده نیز دقیقا به این صورت خواهد بود هر چه تراکم فرش سجاده بالاتر باشد فشردگی آن بیشتر است و در نتیجه قیمت فرش سجاده ای مسجد بالاتر خواهد رفت . اغلب تراکم های سجاده فرش 1000 ، 900 ، 2550 است .
پس قیمت سجاده فرش های مسجدی بر اساس شانه و تراکم قابل تغییر است.

دستگاه بافت فرش نماز سجاده:

برای بافت فرش 440 شانه از دستگاه ASR استفاده می شود وسجاده فرش 500 شانه را با دستگاه تکسیما تولید می کنند و سجاده فرش 700 شانه را دستگاه HCP تولید می کند .


وزن فرش ماشینی سجاده:

هرچه که تعداد شانه و تراکم فرش سجاده بالاتر باشد مسلما فرش سجاده ای وزن بیشتری خواهد داشت.


طرح و رنگ فرش سجاده ای :

رنگ و طرح نقشه سجاده فرش در قیمت آن تاثیری ندارد و فقط تعداد رنگ در قیمت سجاده فرش کاشان موثر است مثلا قیمت سجاده فرش 700 شانه 8 رنگ از قیمت فرش سجاده ای 10 رنگ کمتر است . تعداد رنگ در قیمت فرش سجاده ای باعث افزایش است و نه رنگ بندی محصول مثل زمینه سرمه ای ، کرم و لاکی
نکته : یک راه کار برای کاهش قیمت فرش سجاده ای نمازخانه حذف واسطه ها و خرید اینترنتی فرش سجاده ای است . خرید مستقیم از درب کارخانه تاثیر چشمگیری در کاهش قیمت فرش های محرابی دارد .



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، فرش سجاده ماشینی، فرش سجاده ای کاشان، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,فرش سجاده مسجدی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 16:45



سجاده فرش ماشینی

یک شنبه 17 فروردين 1399

سجاده فرش ماشینی مرغوب در بازار فرش:
زمانی که می گوییم سجاده فرش مرغوب منظور همان کیفیت بالای سجاده فرش می باشد پس دو سوال زیر مطرح می شود:

کیفیت ظاهری سجاده فرش باید چگونه باشد؟
کیفیت بافت سجاده فرش به چه صورت باید باشد؟
کدام سجاده فرش مرغوب و با کیفیت است؟

زمان خرید سجاده فرش اینکه ظاهر سجاده فرش تمیز و رنگ سجاده فرش زیبا بود صرفا دلیل بر کیفیت خوب سجاده فرش مرغوب نمی شود و شما باید بتوانید از نظر بافت نیز سجاده فرش را آنالیز کنید و کیفیت بافت سجاده فرش را تشخیص دهید.

 

سجاده فرش ماشینی

اولین سوال این افراد بعد از ورود به کارخانه، این است که کدام سجاده فرش بهتر است؟
آنچه که در کیفیت سجاده فرش ثریا اولویت دارد کیفیت بافت سجاده فرش می باشد که باید به آن پرداخته شود:

کیفیت بافت سجاده فرش مرغوب بر چند وجه می باشد:

ابتدا کیفیت مواد اولیه مورد بافت سجاده فرش
نوع بافت سجاده فرش بر حسب شانه و تراکم
دستگاه سجاده باف
سجاده فرش مرغوب
فرش سجاده ای

مواد اولیه سجاده فرش مرغوب :
شامل نخ تار و پود , نخ خاب , ریشه , کیفیت آهار


A) نخ تارو پود سجاده فرش:
تارو پود به نخ هایی گفته میشود که نخ رنگ سجاده فرش یا همان گره هایی که طرح فرش سجاده ای را تشکیل میدهند به دورآنها تنیده میشود .

این نخ ها از جنسهایی از قبیل پنبه ، پلی استر ، پلی استر و پنبه و جوت ، اکرولیک و پنبه و جوت تهیه میشود .

رایج ترین نوع نرخ تارو پود که در سجاده فرش ماشینی استفاده میشود از ترکیب ۸۵٪ پلی استر و ۱۵۵ پنبه میباشد که علاوه پر استحکام بالا به سبب استفاده از پلی استر از شل بودن فرش سجاده جلوگیری میکند . استفاده از پنبه به تنهایی دربخصوص در سجاده فرش هایی با تراکم پایینتر از ۱۰۰۰ شانه باعث جمع شدن آن میشود .

استفاده از جوت بیش از حد در تاروپود سجاده فرش سبب آب رفتن فرش سجاده و کوتاه شدن سایز آن پس از شستشو میشود.

 

B) نخ خاب فرش مسجدی:
تولید سجاده فرش ماشینی با نخ خاب های گوناگون از قبیل اکریلیک ، پلی استر فیلامت ( ابریشم مصنوعی ) ، پلی استر ، ترکیب پلی استر و اکریلیک و bcf صورت میگیرد .مرغوب ترین نوع آن اکریلیک میباشد که به سبب شباهت بسیار زیاد آن به پشم طبیعی اکثر خصوصیات آن را داراست .

استفاده از نخ اکریک باعث ماندگاری بسیار طولانی سجاده فرش در برابر شستشو ، پاخورشدن ، و تغییر رنگ سجاده فرش میگردد.

استفاده از نخ پلی استر به غیر از براق بودن فرش در کوتاه مدت سبب سفت شدن فرش سجاده و تغیر رنگ آن پس از شستشو میشود.

استفاده از نخ bcf در سجاده فرش باعث ضبر بودن فرش سجاده و همچنین سفت شدن آن پس از چند ماه استفاده میشود و بسیار نسبت به حرارت حساس است.

 

C) ریشه سجاده فرش مرغوب:
سجاده فرش های ماشینی گذشته از ریشه هایی با نخ چله فرش به بازار عرضه میشد که رنگی سفید داشت.

اما اکنون جهت سهولت در نظافت فرش سجاده ای و همینطور جلوگیری از آسیب رسیدن به تارو پود فرش مساجد در اثر کشش شرکت صنایع فرش کاشان از ریشه های ابریشمی که رنگی کرم مانند دارد استفاده میکند که جداگانه روی ریشه های اصلی سجاده فرش دوخته میشود . همچنین برای ان دسته از افرادی که سجاده فرش را با ریشه های سفید میخواهند میتوانند به صورت سفارشی ریشه های اماده را حذف و با ریشه های اصلی خود فرش سجاده ای سفارش دهند.

ریشه ای ابریشمی به سبب رنگ چرک تابی که دارد و همینطور به سبب جنس نخ استفاده شده در آن به راحتی با یک دستمال نمناک تمیز خواهد شد.

در صورت فشار به ریشه ها و یا پارگی ریشه ها اسیبی به ریشه اصلی فرش سجاده وارد نمیشود و سجاده فرش شما کج نیز نخواهد شد .

 

D) آهار سجاده فرش
یکی از مواردی که در قسمت تکمیل فرش سجاده ای انجام میشود آهار زنی پشت سجاده فرش است .در این مرحله سجاده فرش بافته شده روی غلطک های داغی حرکت میکند و به موادی چسب مانند آغشته میشود .دلیل این امر تثبیت بیشتر گره های فرش سجاده ای و همینطور از نرمی خارج کردن بیش از حد فرش مسجدی خام میباشد . هر چه مواد مصرفی در قسمت آهار مرغوبیت بیشتر داشته باشد ثبات آهار بر اثر شستشو بیشتر خواهد بود .

فرش سجاده ای ماشینی
انواع نخ بکار رفته در سجاده فرش مرغوب

برای تهیه مرغوب ترین سجاده فرش ماشینی از مجموع اطلاعات بالا میتوان به این نتیجه رسید که مرغوبترین فرش سجاده ای ماشینی سجاده فرشی است که الیاف نخ خاب آن ۱۰۰٪ اکرولیک باشد .در تارو پود آن از پنبه استفاده شده باشد و ریشه ای سجاده فرش حدالمقدور از نوع ابریشمی استفاده شده باشد و همچنین از آهار با کیفیت در آن استفاده شده باشد .سجاده فرشی که دارای چنین مشخصاتی است بیشتر از ۲۰ سال دوام خواهد داشت .
نوع بافت سجاده فرش بر حسب شانه و تراکم:
فرش دارای دو نوع تراکم می باشد:

تراکم عرضی فرش که به آن شانه گفته می شود.

تراکم طولی فرش که همان تراکم نامیده می شود.

ابتدا باید گفت شانه های متداول سجاده فرش: ۴۴۰ – ۵۰۰ – ۷۰۰ – طرح ۷۰۰ می باشد

در مورد تراکم سجاده فرش دقیقا همان تراکم های فرش ماشینی شامل سجاده فرش نیز می باشد از ۸۰۰ تا ۳۰۰۰

اینکه چه نوع شانه و تراکمی برای سجاده فرش مناسب می باشد باید گفت هر چه شانه سجاده فرش بالا برود کیفیت ظاهری سجاده فرش بهتر و به اصطلاح سجاده فرش دستباف گونه تر می شود.

اما هرچه تراکم فرش سجاده ای ثریا افزایش یابد کیفیت بافت سجاده فرش بالا می رود بدین شکل که هرچه تراکم فرش سجاده ای افزایش یابد ریشه های فرش سجاده فشرده تر و بیشتر می شوند و فرش سجاده ای ضخیم تر و استحکام بیشتری پیدا می کند.

شانه و تراکم فرش سجاده ای:
باتوجه به مطالب ذکر شده در مورد شانه و تراکم فرش سجاده ای مرغوب ترین سجاده فرش از نظر شانه و تراکم را میتوان به سجاده فرش ۷۰۰ شانه یا طرح ۷۰۰ شانه با کیفیت تراکم ۲۲۵۰ یا ۲۵۵۰ یا ۳۰۰۰ ذکر کرد.


دستگاه سجاده باف:
از آنجا که سجاده فرش ها دقیقا همان ماشین آلات بافنده فرش ماشینی هستند و فقط طرح دستگاه را به سجاده فرش تغییر می دهند توضیح ذکر شده در مورد ماشین آلات فرش ماشینی می باشد.


ماشین آلات فرش ماشینی

عموماً ماشین آلات فرش ماشینی که به ایران وارد می شوند از آلمان و یا بلژیک هستند

و معمولاً فرش های ماشینی ایران با دستگاه های شرکت شونهر آلمان و وندویل بلژیک تولید می شوند .

این دو شرکت یعنی شونهر آلمان و وندویل بلژیک از غول های تولید کننده دستگاه فرش بافی جهان هستند و حرف اول را در این زمینه می زنند .

دستگاه شونهر آلمان از دستگاه های با کیفیت تولید فرش ماشینی است و همگان نام آن را شنیده اند و فرشی را که بافته ی این دستگاه باشد، تضمین شده می دانند .

تولید کنندگان فرش ماشینی و بافت سجاده فرش در ایران تکنولوژی روز دنیا را در تولیدات خود به کار می گیرند تا بتوانند فرش درجه یک را تولید کنند .

ایرانیان در زمینه ی کاربرد دستگاه های تولید فرش ماشینی حتی از خود بلژیک که معروف ترین تولید کننده دستگاه های فرش ماشینی است، پیشی گرفته اند . به جز دو کشور آلمان و بلژیک کشور دیگری دستگاه های فرش بافی را تولید نمی کند.

هرچند ایران قطعات دستگاه های فرش را تولید می کند ولی این جدای از تولید یک دستگاه قالی بافی است .



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش محرابی، سجاده مسجد، ،
:: برچسب‌ها: فرش ماشینی,فرش سجاده کاشان,فرش مسجد,فرش سجاده ای,فرش سجاده مسجدی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 14:9



قیمت فرش سجاده ای مسجد ( قیمت سجاده فرش مساجد و نمازخانه‌ها )

دو شنبه 23 ارديبهشت 1398

 

قیمت فرش سجاده ای مسجد یا قیمت سجاده فرش برای مساجد و نمازخانه‌ها همواره تحت تاثیر چند فاکتور تعیین می‌گردد.

 

هزینه‌ی فرش سجاده برای مساجد و نمازخانه‌ها را می‌توان به دو قسمت اساسی تقسیم کرد: 

    هزینه‌های بافت یا تولید فرش سجاده‌ای

    هزینه‌های پس از بافت فرش سجاده‌ای

 

که در زیر هر یک را به تفصیل توضیح می‌دهیم:

  

جنس نخ سجاده فرش در تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد

 

جنس نخ، عامل مهمی در تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد می‌باشد. نخ به کار رفته در بافت فرش‌های سجاده انواع مختلفی دارد که معمولا فقط دو مورد از آن‌ها در بافت فرش مساجد به کار می‌رود:

 

    نخ پلی استر: به این نخ، نخ درصددار نیز گفته می‌شود؛ نخ پلی استر بعد از مدتی مانند موکت کوبیده می‌شود و سفت می‌شود؛ این نخ فاقد پرز می‌باشد چون حالتی شبیه به پلاستیک دارد.

    نخ اکریلیک: نخ اکریلیک نرمتر است (که مناسب نمازگزاران می‌باشد) و همچنین دارای دوام بیشتری است. این نخ در مقایسه با پلی استر دارای پرز می‌باشد.

 

نکته‌ی مهم: نخ اکریلیکی که در تولید سجاده ‌فرش‌ها استفاده می‌شود، به صورت هیت ست شده (Heat set) می‌باشد و تقریبا بدون پرز است.

جنس نخ سجاده فرش در تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد

 


http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AC%D9%86%D8%B3-%D9%86%D8%AE-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C.jpg

 

تعداد شانه‌ی سجاده فرش

 

دو مورد متداول تعداد شانه در فرش‌های سجاده‌ای شامل 500 شانه و 700 شانه می‌باشد.

 

به زبان ساده ‌باید گفت که هر چه تعداد شانه‌ی فرش بیشتر باشد، فرش دارای بافت ریزتری خواهد بود که شبیه به فرش‌های دستبافت به نظر می‌رسد و اصطلاحا آن‌ها را دستبافت گونه می‌نامند.

تعداد شانه سجاده فرش در تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد

 


http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%B4%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%AC%D8%AF.jpg

 

میزان تراکم فرش سجاده

 

به زبان ساده می‌توان گفت که هر چه تراکم فرش سجاده‌ای بالاتر باشد، فرش دارای فشردگی بیشتر و وزن بالاتری خواهد بود که در نتیجه سجاده فرش عمر بیشتری خواهد داشت. پس هر چه شانه و تراکم سجاده فرش بالاتر باشد در نتیجه قیمت فرش سجاده ای مسجد نیر بالاتر است.

تراکم سجاده فرش در تعیین قیمت فرش سجاده ای مسجد

 


http://sorayakavir.com/wp-content/uploads/2018/09/%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%85-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D8%AC%D8%AF.jpg

 

با توجه به موارد ذکر شده جدول زیر را مشاهده بفرمایید:

ردیف       شانه        تراکم       جنس نخ  درجه کیفی

1              440         800         نخ درصددار            B

2              500         800         صددرصد اکریلیکB+

 3             500         1000       صددرصد اکریلیکA

4              500         1200       صددرصد اکریلیکA

5              700         2100       صددرصد اکریلیکA+

6              700         2250       صددرصد اکریلیکA++

 

نکته‌ی مهم: خریداران باید این را در نظر بگیرند که همواره مقدار بیشتری از متراژ مورد نیاز بافته می‌شود (چیزی در حدود 5 درصد) که به اصطلاح “پرتی” نامیده می‌شود.

 

پیشنهاد ما: با توجه به رفت و آمد زیاد در مساجد (به علت پاخور بالا) و همچنین با توجه به بازخورد مشتریان سجاده فرش، پیشنهاد شرکت فرش سجاده ثریای کویر کاشان موارد 5 و 6 جدول بالا می‌باشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

بررسی هزینه‌های پس از بافت فرش جهت تعیین قیمت سجاده فرش مسجد

 

1) هزینه‌ی حمل فرش از محل کارخانه تا محل مسجد یا نمازخانه‌ی مورد نظر

 

2) هزینه‌ی نصب و اجرای فرش سجاده شامل برش و دوردوزی

 

موارد بالا از جمله هزینه‌هایی می‌باشند که خریداران محترم (هیئت امنای مساجد) باید در نظر بگیرند، اما شرکت فرش سجاده‌ی ثریا کویر کاشان معمولا با توجه به متراژ و مسافت، بخشی از هزینه‌های پس از بافت (یا حتی کل هزینه‌های پس از بافت) را متقبل می‌شود.

 

از آنجاییکه برای نصب و دوردوزی سجاده فرش باید افراد کاربلد این کار را انجام دهند، در واقع شرکت ثریا کویر کاشان یک نصاب ماهر را جهت نصب فرش‌های سجاده می‌فرستد و هزینه‌ی آن کاملا به عهده‌ی خود شرکت خواهد بود.

 

چگونه از قیمت فرش سجاده ای ( قیمت سجاده فرش مسجد و نمازخانه ) مطلع شویم؟

 

قیمت فرش سجاده ای ثریا کویر کاشان با توجه به جنس نخ، تعداد شانه و میزان تراکم سجاده فرش، برای هر متر مربع از 85.000 تومان تا 195.000 تومان می‌باشد؛ البته در نظر داشته باشید که ما فرش سجاده زیر قیمت 95.000 تومان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم به دلیل اینکه از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و سعی کنید که اگر قصد خرید پایینترین مبلغ فرش سجاده‌ای را دارید حداقل 95.000 تومان را  انتخاب نمایید.

 

اما در نظر داشته باشید که قیمت فرش اصلا ثبات ندارد و جهت مطلع شدن از قیمت روز آن با ما تماس بگیرید؛ با توجه به انواع هزینه‌هایی که در تولید سجاده فرش مساجد در بالا به آن اشاره شد، شما می‌توانید فرش سجاده‌ی مورد نظرتان را با توجه به جدول بالا انتخاب کنید و از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید و هنگام تماس با ما (تلفنی و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی) حتما 4 مورد زیر را ذکر کنید:

 

    تعداد شانه‌ی فرش سجاده‌ای مورد نظر شما

    تراکم سجاده فرش مورد نظر شما

    متراژ محل مورد نظر شما (مسجد – نمازخانه – مصلی و …)

    شهری که مسجد در آن واقع گردیده

 

جهت آگاه شدن از قیمت فرش سجاده ای از طریق شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ، سروش: 09133768144

 

جهت آگاه شدن از قیمت سجاده فرش از طریق تماس صوتی: 09133768144

 

جهت آگاه شدن از قیمت فرش مسجد و نمازخانه از طریق ایمیل: sorayakavircarpet@gmail.com

 



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، ،
:: برچسب‌ها: قیمت فرش سجاده ای, قیمت فرش سجاده, قیمت سجاده فرش, قیمت فرش مسجد,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 13:11



قیمت فرش سجاده _ ابعاد فرش سجاده ای

شنبه 7 ارديبهشت 1398

 

قیمت فرش سجاده ای:

قیمت فرش سجاده ای مساجد و نمازخانه ها با توجه به دو عامل عمده و مهم تعیین می شود:

1.      جنس نخ سجاده فرش: جنس نخ مهم ترین عامل برای تعیین قیمت فرش سجاده ای می باشد؛ معمولا دو نوع نخ اکرولیک و پلی استر در بافت سجاده فرش به عنوان نخ خاب به کار می رود. نخ اکرولیک و نخ پلی استر هر دو از الیاف مصنوعی محسوب می شوند.

نخ اکرولیک به سبب شباهت به ویژگی ها و خاصیت های نخ پشمی به نخ پشمی مصنوعی معروف است؛ از جمله ویژگی های نخ اکرولیک در سجاده فرش می توان به انعطاف پذیری بالا، نرمی بیشتر و همچنین دوام و طول عمر بالای آن اشاره کرد که این ویژگی ها باعث شده تا قیمتی به مراتب بالاتر از فرش سجاده با جنس نخ پلی استر داشته باشد.

نخ پلی استر تقریبا ارزانترین نخ مورد استفاده در نخ خاب فرش سجاده ای می باشد. این جنس نخ کاملا بدون پرز است ولی بعد از مدتی رفت و آمد کوبیده شده و حالتی مانند موکت پیدا می کند.

2.      تعداد شانه و میزان تراکم فرش سجاده ای: به طور کلی به تعداد گره های در عرض سجاده فرش شانه می گویند. به عنوان نمونه در یک فرش سجاده ی 700 شانه، در واقع در هر متر از عرض فرش، 700 گره بافته شده است.

به تعداد گره هایی که در طول سجاده فرش وجود دارد، تراکم گفته می شود. به عنوان مثال در یک فرش سجاده با تراکم 2250، یعنی در هر متر از طول آن، به میزان 2250 پود یا گره وجود دارد.

با توجه به تعاریف بالا مشخص است که هر چه شانه و تراکم در فرش سجاده ای بالاتر می رود، دارای بافت ریزتر، زیبایی رخ بیشتر و همچنین طول عمر بالاتری خواهد بود.

معمولا بالاترین و مناسبترین تعداد شانه برای سجاده فرش، تعداد 700 شانه می باشد.

ابعاد فرش سجاده ای:

معمولا سجاده فرش ها به صورت رول بافته می شوند؛ هر رول فرش مسجدی (هم فرش محرابی و هم فرش تشریفات غیر محرابی)، به طور ثابت و استاندارد دارای عرض 1 متر و 25 سانتی متر است در حالیکه اندازه ی طول هر رول فرش سجاده ای به طول مسجد بستگی دارد و معمولا به سفارش مشتری یا مقدار مورد نیاز مسجد بافته می شود.

اگر بخواهیم فقط ابعاد یک سجاده فرش محرابی را مورد بررسی قرار دهیم، به صورت تک محرابی دارای طول ثابت 1 متر و 25 سانتی متر و همچنین دارای عرض ثابت 63 تا 64 سانتی متر خواهد بود.

 

فروش اینترنتی فرش سجاده ای برای مسجد و نمازخانه از کارخانه چگونه صورت می گیرد؟

اولین قدم جهت خرید اینترنتی سجاده فرش، مشخص کردن متراژ دقیق مسجد و یا نمازخانه می باشد که در این مورد اگر نیاز باشد از طرف شرکت کارشناسانی را جهت بازدید و برآورد متراژ دقیق به محل مورد نظر اعزام می کنیم.

مرحله ی بعد انتخاب طرح و رنگ مناسب برای مسجد و نمازخانه است که خود شما با توجه فضای داخلی مکان متبرکه می توانید طرح و رنگ مناسب را بر گزینید و همچنین ما با ارسال نمونه کارهای انجام شده، شما را در بهترین انتخاب ممکن یاری می کنیم.

در مرحله ی سوم شما مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت می کنید تا سفارش شما ثبت نهایی شده و وارد صف بافت شود؛ و در نهایت پس از بافت و تکمیل، فرش سجاده ای به همراه نصاب به محل مورد نظر فرستاده می شود تا علاوه بر نصب و اجرای سجاده فرش، تسویه ی کامل نیز صورت گیرد.

 

 



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، ،
:: برچسب‌ها: سجاده فرش , فرش سجاده , فرش سجاده ای , فرش مسجد,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 13:31



سجاده فرش کاشان

جمعه 16 فروردين 1398

سجاده فرش ترکیبی بی نظیر از هنر و مذهب می باشد که به عنوان نوع خاصی از فرش های اسلامی در طول تاریخ طراحی فرش، بافته شده و رواج پیدا کرده اند.

در واقع اگر بخواهیم یکی از جنبه های عبادت در هنر اسلامی را نام ببریم، بی شک فرش های سجاده ای که برای خواندن نماز در نمازخانه ها و مساجد مورد استفاده قرار می گیرند را می توان به عنوان یک نمونه ی برجسته قلمداد کرد.

 

 

به طور کلی از هر فرشی می توان با هدف نماز خواندن استفاده کرد ولی آنچه که سجاده فرش را از نظر شکل ظاهری و قالب برجسته و متمایز می کند، به کار رفتن یک طاق محرابی و بیشتر، نقش و نگارهای شمسه و اسلیمی در آن است.

فرش سجاده با طرح کاملا یکپارچه و یکدست خود علاوه بر اینکه زیبایی منحصربفردی را به فضای مساجد و نمازخانه ها می دهد، تشخیص قبله را برای نمازگزاران تسهیل کرده و همچنین نظم و هماهنگی خاصی را به صفوف نماز می بخشد.

قابل ذکر است که با توجه به اینکه سجاده فرش ها با سفارش بافته می شوند، بر اساس متراژ مورد نیاز مسجد یا نمازخانه تولید می شوند که سطح زمین را کاملا پوشش داده و هیچ گونه فضای خالی را باقی نمی گذارند.

از دیگر مزایای فرش سجاده ای که به صورت رول بافته و نصب می شود، می توان به جابه جایی راحت و شست وشوی ساده ی آن اشاره کرد.

 

فرش های سجاده را می توان از نظر شکل ظاهری به دو دسته بندی کلی تقسیم بندی نمود:

1.      سجاده فرش محرابی: همانطور که مشخص است این طرح فرش سجاده دارای یک طرح کلی محراب است که گلدسته ها یا سر ستون هایی در هر دو طرف این طاق محرابی وجود دارند؛ و در نهایت به عنوان تزیین آن، نقش و نگارهای گل و بوته یا شمسه در داخل و خارج محراب، نقش بسته اند.

قبله چه صاف باشد و چه دارای زاویه باشد (کج باشد)، فرش محرابی باید توسط نصاب متخصص کاملا رو به روی قبله نصب گردد. این نوع فرش سجاده ای را هم به صورت موازی و هم به صورت شطرنجی می توان نصب و اجرا نمود.

در واقع فرش محرابی محبوبترین و پرفروشترین نوع فرش سجاده می باشد که بیشتر برای مفروش کردن مساجد و نمازخانه ها به کار می رود.

2.      فرش سجاده تشریفاتی: در سجاده فرش تشریفاتی هیچ گونه نقش محرابی دیده نمی شود و به طور معمول در قسمت بالای فرش تشریفاتی بافته شده برای مسجد، یک حاشیه جهت قرار گرفتن مهر نمازگزاران وجود دارد. نقش مایه ی اصلی به کار رفته در فرش سجاده ای تشریفاتی معمولا گل و بوته و همچنین اشکال هندسی و اسلیمی می باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم که سجاده فرش تشریفاتی را با فرش محرابی مقایسه کنیم، فرش بدون محراب پرتی کمتری دارد و همچنین نیازی نیست که کاملا رو به روی قبله نصب و اجرا شود.

 

البته نوع دیگری از فرش سجاده هم وجود دارد که به آن سجاده فرش یکپارچه گفته می شود که به دلیل مشکلات زیاد در جابه جایی و همچنین هزینه های بسیار بالا جهت بافت، نصب و اجرای آن، بسیار کم و با شرایط بسیار خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش سجاده، فرش مسجد، ،
:: برچسب‌ها: سجاده فرش , فرش سجاده , فرش سجاده ای , فرش مسجد , ,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 16:47



فرش سجاده ای برای مسجد

یک شنبه 28 بهمن 1397

فرش سجاده ای برای مسجد طرح کرمان با رنگ سبز یشمی، جزو جدیدترین و پربازدیدترین طرح‌های فرش مسجد محرابی محسوب می‌شود. این طرح، فضایی دلنشین و معنوی برای مسجد و نمازخانه‌ی شما به ارمغان می‌آورد. طرح کرمان علاوه بر ظرافت در طراحی از کیفیت مواد اولیه‌ی بالایی نیز برخوردار است.

    فـرش ماشینی سجاده ای رنگ سبز

    نخ 100% اکریلیک هیت ست شده

    فرش 700 شانه با 4 تراکم گوناگون

در ادامه اطلاعات کاملتری از فرش سجاده ماشینی کرمان بیان شده است.

فرش سجاده ای برای مسجد

 

سایر رنگ‌های متنوع فرش سجاده ای برای مسجد (طرح کرمان)

در زیر سایر رنگ‌های فرش سجاده ای برای مسجد طرح کرمان قرار داده شده است؛ شما همچنین می‌توانید تصویری از داخل مسجد یا دیگر مکان متبرکه‌ی خود که در بردارنده‌ی دیوار و … می‌باشد را برای ما ارسال کنید تا چند طرح پیشنهادی سجاده فرش کاشان که با فضای داخلی مسجدتان منطبق است را معرفی کنیم.

سجاده فرش سجاده ای برای مسجد

 

نمونه‌ی بافته شده‌ی فرش سجاده ای برای مسجد طرح کرمان با رنگبندی سبز

در صورتی که تمایل دارید نمونه‌ی بافته شده‌ی سجاده فرش کرمان با رنگبندی سبز را مشاهده کنید، از طریق پیام رسان‌های زیر ما را مطلع کنید تا در صورت موجود بودن عکس آن را برای شما ارسال کنیم؛

سجاده فرش سجاده ای مسجد

 

قیمت فرش ماشینی مسجد – فروش اینترنتی فرش کاشان

قیمت فرش ماشینی مسجد تحت تاثیر عوامل بسیاری تعیین می‌شود:

    جنس نخ پلی استر یا اکریلیک

    تعدا شانه و تراکم

    متراژ مورد نیاز

به منظور فروش اینترنتی فرش سجاده کاشان، با توجه به اطلاعات بالا، فرش سجاده مناسب خود را انتخاب کنید و با فرشواره تماس بگیرید.

فرش سجاده برای مسجد و نمازخانه

 

شانه، تراکم، مشخصات کیفی نخ و ابعاد سجاده فرش



کیفیت نخ و ابعاد فرش سجاده ای برای مسجد

1) ابعاد سجاده فرش کاشان:

هر فرش سجاده ای محرابی به صورت جدا دارای عرض 63.5 سانتیمتر و طول 125 سانتیمتر است.

هر رول سجاده فرش کاشان نیز دارای عرض ثابت 1.25 متر در طول مورد دلخواه شما می‌باشد.

2) جنس نخ و طول نخ خاب فرش سجاده ای برای مسجد:

جنس نخ خاب این فرش سجاده ای ماشینی کاشان 100% اکریلیک هیت ست شده (به معنای بدون پرز) است؛ طول نخ خاب یا همان ضخامت فرش مسجد کرمان حدود 1±10 میلی متر می‌باشد و همچنین به ازای هر متر مربع، تقریبا دارای وزن 3.3 کیلو می‌باشد.

تعداد شانه، تراکم و دستگاه‌های بافت سجاده

1) تشخیص شانه و تراکم فرش ماشینی:

شانه در واقع تعداد گره در عرض فرش و تراکم نیز تعداد پود در طول سجاده فرش کاشان می‌باشد.

تعداد شانه‌ی واقعی این قالی، 700 شانه با تراکم 2250 است؛ تعداد گره در هر متر مربع نیز 525000 گره می‌باشد.

2) دستگاه‌های بافت فرش سجاده ای مسجد:

دستگاه‌های بافت فرش کاشان مسجدی ما شامل HCP، تکسیما و شونهر آلمان می‌باشد.



:: موضوعات مرتبط: فرش سجاده ای، فرش سجاده، ،
:: برچسب‌ها: فرش سجاده ای برای مسجد ; فرش سجاده ای مسجد ; فرش سجاده برای مسجد ; فرش سجاده مسجد,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 9:21



فرش نمازخانه ای محرابی با طرح ثریا

یک شنبه 23 دی 1397

فرش نمازخانه ای محرابی با طرح ثریا

شرکت فرش نمازخانه ای پاریس تولید کننده‌ی برتر فرش مساجد و برترین تولید کننده‌ی انواع: فرش محرابی و فرش تشریفاتی به همراه نازلترین قیمت فروش و بالاترین کیفیت
فرش سجاده ای طرح ثریا از طرح‌های محرابی می‌باشد.

رنگ‌های فرش نمازخانه ای با طرح ثریا
سجاده فرش محرابی با طرح ثریا دارای چهار رنگ سبز - آبی - گردویی و روناسی می‌باشد. فرش سجاده آبی فیروزه‌ای طرح ثریا پر فروش ترین و سبز یشمی در رده دوم قرار دارد.
 فرش نمازخانه ای محرابی با طرح ثریا

کیفیت بافت: 440 شانه - 500 شانه - 700 شانه - 1000 شانه
پر فروش ترین کیفیت سجاده فرش محرابی با طرح ثریا: 700 شانه دستبافت گونه
جنس نخ سجاده فرش مسجدی : صد در صد اکریلیک واقعی
ابعاد یک فرش سجاده ای (بازای هر نفر): 125 سانتی متر در 63.5 سانتی متر
 
قیمت فرش نمازخانه ای محرابی با طرح ثریا
قیمت فرش سجاده کاشان با توجه به تراکم و شانه و جنس نخ تعیین می‌گردد. جهت آگاهی از قیمت سجاده فرش محرابی با طرح ثریا با شماره‌ 09137292938 تماس بگیرید.

شماره تلگرام ما جهت آگاهی از قیمت روز فرش نمازخانه ای: 09137292938



:: موضوعات مرتبط: فرش مسجد، ،
:: برچسب‌ها: فرش نمازخانه ; فرش نمازخانه ای ; فرش نمازخانه ای محرابی ; فرش محرابی,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 12:7



سجاده فرش محرابی نسترن با رنگبندی قرمز

یک شنبه 9 دی 1397

سجاده فرش محرابی نسترن با رنگبندی قرمز

 

خرید اینترنتی فرش سجاده ای کاشان با قیمت سجاده فرش کارخانه

شرکت فرش سجاده ثریا کویر مستقیما از کارخانه، سجاده فرش محرابی را تولید و در اختیار شما قرار می‌دهد. شما دوست عزیز می‌توانید شخصا به محل کارخانه مراجعه کرده و از نزدیک طرح‌های در حال بافت ما را مشاهده بفرمایید.

 

سجاده فرش محرابی

 

 

قیمت فرش سجاده ای کاشان - ابعاد سجاده فرش محرابی

 

ابعاد سجاده فرش مسجدی

ابعاد فرش سجاده ای به طور استاندارد برای هر محراب دارای طول یا ارتفاع 125 سانتی متر و عرض 63/5 سانتی متر می‌باشد.

ابعاد سجاده فرش کاشان برای هر رول فرش مسجدی نیزدارای عرض ثابت 125 سانتی متر و طول دلخواه (طول آزاد) می‌باشد.

 

قیمت فرش سجاده کاشان

قیمت سجاده فرش محرابی بر اساس موارد زیر تعیین می گردد:

  • تعداد شانه
  • میزان تراکم
  • جنس نخ

باتوجه به جدول زیر، فرش سجاده خود را انتخاب و با ما تماس بگیرید تا قیمت روز آن را در اختیار شما قرار دهیم:

 
شانه تراکم جنس نخ درجه کیفی
500 800 100% اکریلیک B
500 1000 100% اکریلیک B+
700 1950 100% اکریلیک A
700 2100 100% اکریلیک A+
700 2250 100% اکریلیک A++

 

شانه و تراکم سجاده فرش کاشان

توجه داشته باشید که هر چه تعداد شانه و رنج تراکمی سجاده فرش بالاتر باشد، فرش مسجد زیبایی بیشتر و عمر بالاتری دارا خواهد بود.

تعداد شانه:

فرش سجاده ای کاشان به صورت 440 شانه، 500 شانه و 700 شانه تولید می‌شود.

میزان تراکم:

 سجاده فرش محرابی کاشان در تراکم‌های 800، 1000، 1200، 2100 و 2250 بافته می‌شود.

 

فروش اینترنتی فرش سجاده ای

جهت فروش اینترنتی فرش سجاده ، شانه و تراکم و همچنین طرح و رنگ فرش مسجد را انتخاب و با ما تماس بگیرید.

شما می توانید جهت خرید فرش برای مساجد ، نمازخانه های ارگان های دولتی و غیر دولتی ، مصلی ها ، حسینیه ها ، امامزاده ها و دیگر اماکن دولتی از مشاوره‌ی خرید رایگان ما استفاده کنید.

مشاوره ی رایگان جهت خرید فرش سجاده ای : 09133768144 - 09132640856



:: موضوعات مرتبط: سجاده فرش، ،
:: برچسب‌ها: سجاده فرش محرابی , سجاده فرش , فرش محرابی , فرش سجاده , فرش سجاده ای کاشان,

نوشته شده توسط ثریا کویر در ساعت 12:52



درباره



سجاده فرش مسجد با قیمت فرش سجاده ای کارخانه فرش سجاده کاشان


مطالب پیشین

فروش سجاده فرش ماشینی کاشان
فرش طرح سجاده مسجد و نمازخانه
خرید فرش مسجد از کاشان
کم و کیف فرش سجاده کاشان
سفارش سجاده فرش کاشان
فروش سجاده فرش کاشان
خرید فرش نمازخانه ای از شرکت فرش سجاده سبحان
راهنمای خرید فرش مسجدی
قیمت فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت سجاده فرش مسجد
تولیدی سجاده فرش در کاشان
سجاده فرش مصلی
فروش اینترنتی فرش سجاده ای
فرش سجاده ای مسجد
لیست قیمت فرش سجاده ای
شرکت سجاده فرش در کاشان
انواع سجاده مسجد در کاشان
فروش سجاده فرش ماشینی
قیمت فرش سجاده ای محرابی کاشان
تولید سجاده در شرکت های سجاده باف




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by sorayakavir